Måske den stærkeste PR på planeten jorden?

Stærk for erhvervslivet, non-profit og foreningen ledere, når de bruger den grundlæggende forudsætning for public relations for at producere eksterne interessenter adfærdsændring – den slags, der fører direkte til deres ledelsesmæssige mål.
Og stærk, når de gør noget positivt om opførsel af dem uden for publikum, at de fleste påvirke deres organisation.
Og endelig, hvis det er dig, virkelig stærk, når du overbevise disse vigtige uden for folk at din måde at tænke, derefter flytte dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes.
På den anden side ikke så stærk, når du begrænse din PR aktivitet temmelig meget at placere produkt og service stik på radio og i aviserne. Kort sagt, skal din pr indsats virkelig indebære mere end pressemeddelelser, brochurer og særlige arrangementer hvis du er til at få din PR penge værd.
Den grundlæggende forudsætning for public relations siger så meget: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Styrken af dette blueprint kan vises i resultaterne som disse: nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter; medlemskab programmer på fremmarch; nye community service og sponsorering muligheder; udsigterne begynder at arbejde med dig; nye feedbackkanaler; kunder at foretage gentagne køb; stærkere relationer med de uddannelsesmæssige, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund; forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; salgsfremmende konkurrence tilnærmelser; forbedret aktivist gruppe forbindelser; kapital givere eller angive kilder ser din vej, og endda en rebound i showroom besøg.
Men første, arbejdsdelingen. Der bare gonna gøre arbejdet? Din egen fuldtids pr personale? Folk som er tildelt til din enhed af en overordnede organisation? En udenfor PR agenturet holdet? Uanset hvor de kommer fra, skal de være forpligtede til at du som senior project manager, PR blueprint og dens gennemførelse, startende med centrale publikum perception overvågning.
En advarsel. Bare fordi nogen beskriver sig selv som en pr-person ikke betyder, at de har købt det hele stykke brød. Sørg for PR-folk tilknyttet din enhed virkelig mener derfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Kontroller, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Spore ud PR blueprint for dem, især din plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Hvis du har råd til de betydelige udgifter af en professionel undersøgelse firma, med alle midler brug det i opfattelsen overvågning faser af dit program. Men husk at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan oversætte i sårende adfærd.
Nu kan du oprette en PR-mål, der står en god chance for at gøre noget ved de mest alvorlige forvridninger du opdaget under din nøgle publikum perception overvågning. Det kunne være at ordne den farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller stoppe det potentielt dødelige rygte død i sit spor.
Og selvfølgelig skal du have den rigtige strategi, som klart viser dig, hvordan vi kommer videre. Bemærk venligst at der er kun tre strategiske muligheder tilgængelige for dig, når det kommer til håndtering af en opfattelse og mening udfordring. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Da den forkerte strategi pick vil smage ligesom kapers på dine jordbær Marie, være sikker på, den nye strategi passer komfortabelt med din nye pr mål. Du ønsker ikke at vælge “Skift” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Her, PR ansatte skal forberede et kraftfuldt budskab og sigter det mod medlemmer af din målgruppe. Som normalt er tilfældet, er crafting action-tvinger sprog for at overbevise et publikum til din tankegang hårdt arbejde. Hvilket er grunden til din besætning skal oprette nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig. Kun på denne måde vil du være i stand til at korrigere en opfattelse af skiftende udtalelse mod dit synspunkt, fører til de adfærd, du målretter mod.
Jeg ville køre det ved kollegerne PR for virkning og overtalelsesevne. Derefter, finjustere det, før du vælger kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Troværdigheden af en besked er ofte afhængig af midlerne anvendes til at levere det, som bekendt. Så kan du ønsker at afsløre det før mindre møder og præsentationer i stedet for ved hjælp af højere profil pressemeddelelser. Det plejer være længe, før opkald for statusrapporter er hørt. Dette fortæller dig og din PR team til at begynde at arbejde på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Forskellen er denne gang, at du vil holde øje meget nøje for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Skal programmets fremdriften flag, kan du blot fremskynde spørgsmål ved at tilføje mere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.
Ja, hvad du virkelig ønsker den nye PR plan at gøre, er at overtale dine vigtigste uden for interessenter til din tankegang, derefter flytte dem til at opføre sig på en måde, der fører til succes for din afdeling, division eller afdeling.
Ja, dette kunne være den stærkeste pr på planeten.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1175 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to top